PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Saturday, September 17, 2011

Doa Mengelak Dari Terkena Malapetaka, Sihir & Ilmu Hitam

Soalan :

Assalamu'alaikum,
Rumah saya telah diletakkan dengan objek-objek pelik dikhuatiri telah disihir / ilmu hitam. Ramai sahabat telah memberitahu saya dan mengesahkan saya yang ianya tidak akan berlaku lagi jika dilakukan rawatan atau amalan kerohanian tetapi walaupun telah dicuba sehingga ke hari ini masih belum menampakkan hasil yang positif. Dan ini menambahkan lagi kebimbangan saya sekeluarga bertahun-tahun. Bolehkah saya melihat wajah orang yang melakukan sihir / ilmu hitam dalam mimpi saya dengan membaca beberapa ayat-ayat atau dalam apa cara sekalipun? Agar kami sekeluarga boleh mengelakkan diri dari orang yang melakukan sihir / ilmu hitam ini.

Jawapan :

Wa'alaikumsalam Wrt Wbt,

Semoga saudara sekeluarga di bawah perlindungan Allah S.W.T.

Amalkan dengan membaca beberapa ayat Al-Quran:

33 kali Surah al-Ikhlas (qul huwa Allahu ahad...) 33 kali Surah al-Falaq (qul a`uzu bi Rabbi il-Falaq...) 33 kali Surah Nas (qul a`uzu bi Rabbi i'n-Nas...) 1 kali Ayat al-Kursi 1 kali Surah al-Fatihah

Hembuskan bacaan ini pada diri sendiri, kanak-kanak dan ahli keluarga yang berada di rumah, dengan berdiri di ruang tamu sambil meniup dalam bulatan penuh.

Kemudian membaca 33 kali

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

Bismillah illazee la yadurru ma`asmihi shay un fil-ard wa la fis-samaee wa huwa as-samee ul-`aleem.

Maksudnya: "Dengan nama Allah, tiada apa yang boleh mendatangkan bahaya dengan apa-apa nama-Nya di bumi dan langit, dan Dia Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui."

Dari Hadhrat Abban bin Uthman (RA) dari bapanya bahawa Rasulullah S.A.W bersabda, "Bahawa mana-mana pengkhidmat yang membaca [yang disebut seperti doa di atas] tiga kali pada waktu pagi dan petang, tiada apa yang akan merosakkannya."

dan bacalah:

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم

إنه من سليمان وإنه بسم الله الرحمن الرحيم; سلام قولا من رب رحيم

Auzu billahi min ash-syaitanir rajeem, Bismillahir Rahmanir Raheem

Innahu min Sulayman wa innahu Bismillahir Rahmanir Raheem; salamun qawlan min Rabbin Raheem.

Hembuskan bacaan ini pada diri sendiri, kanak-kanak dan ahli keluarga sambil membayangkan di dalam fikiran anda yang anda sedang menghadapi orang-orang yang melakukan ilmu hitam tersebut, InsyaAllah ianya akan memberi tamparan hebat kepada mereka.

Letakkan juga tulisan al-Quran pada pintu dan tingkap rumah anda. InsyaAllah..

-ibnumustafa-

No comments: