PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Tuesday, September 16, 2008

Perubahan Kerajaan Tetap Akan Berlaku- Anwar

KELANA JAYA, 16 JANUARI (SK) - PERUBAHAN kerajaan akan berlaku dalam masa terdekat setelah mengambil kira pelbagai faktor dan jumlah Ahli Parlimen sudah mencukupi.

Dalam ucapan dihadapan kira-kira 30,000 penyokong Pakatan Rakyat di Stadium Kelana Jaya malam tadi, Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berkata wakil-wakil Pakatan Rakyat telah mengutuskan surat kepada Perdana Menteri Abdullah Badawi untuk bertemu denganya.

“Petang tadi, Anthony Loke, Johari telah pergi ke Putrjaya, hantar surat untuk berjumpa segera dengan perdana menteri sebab kita mahukan perubahan aman dan tenteram,” kata Anwar.

Ketua Umum KeADILan itu juga berkata banyak perkara yang telah dilakukan Barisan Nasional antaranya dengan membawa Ahli-ahli Parlimen ke Taiwan beberapa hari lalu serta menahan Ahli Parlimen DAP Teresa Kok dibawa ISA, walaubagaipun perubahan kerajaan masih seperti yang dirancang.

“Kita ada cukup jumlah untuk mengalahkan BN. Bukan hendak paksa, pergi Putrajaya hendak heret, ambil alih bukan mengikut hukum rimba, yang lalu tetap berlalu,” katanya lagi.

Anwar turut berkata, ada pengumumkan akan dilakukan hari ini berikutan pendirian Pakatan Rakyat. Suara Keadilan turut difahamkan bahawa satu sidang media oleh beliau akan diadakan hari ini.

Sementara itu, mengulas mengenai peletakan jawatan Zaid Ibrahim sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Anwar berkata Zaid akan mengumumkan berita gembira dalam masa dua atau tiga hari ini.

* sumber dari suarakeadilan.com

No comments: