PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Monday, July 28, 2008

Dapatkah sumpah di masjid menggugurkan jenayah fitnah liwat?

Apakah makna dan maksud juak-juak AMENO beria-ia sangat mendesak DS Anwar bersumpah? Adakah, jika DS Anwar bersumpah, maka segala jenayah fitnah liwat ke atasnya gugur dengan sendirinya?

Jika DS Anwar bersumpah, dan pada masa yang sama, proses mahkamah diteruskan juga, maka dari sudut perundangan, apa manfaat yang DS Anwar dapat?

Justeru, desakan para juak konspirator AMENO, agar DS Anwar bersumpah, tegasnya bersumpah di Masjid, bukan sahaja tidak masuk akal bahkan jahil dari sudut proses undang-undang yang sedia diterimapakai dan disepakati oleh pengamal perundangan masyarakat sejagat.

Demikianlah agaknya yang dimaksudkan oleh Dato’ Seri Harussani Zakaria, sebagai “cadangan dari orang yang terlebih pandai.” Sementelahan, Mohamed Hanipa Maidin, menyatakan bahawa, hanya si jahil yang bersumpah dengan Al-Quran.

Oleh hal yang demikian, maka saya bersetuju dengan nasihat Dato’ Seri Harussani Zakaria, Dato’ Hashim Yahaya dan beberapa lagi ulama’ lain yang menegaskan bahawa, DS Anwar tidak perlu bersumpah atau bermubahalah kerana perbuatan tersebut tidak menepati undang-undang Islam.

Betapa perbuatan Saifool AlBaqori yang menuduh DS Anwar meliwat duburnya adalah suatu jenayah fitnah yang bukan sahaja menjatuhkan maruah DS Anwar, bahkan meranapkan harga diri dan martabat bangsa melayu dari segi kaca mata masyarakat lain di dalam negara ini, bahkan masyarakat antarabangsa, mengotorkan sejarah umat melayu waktu muka.

Dengan ungkapan lain, betapa jenayah fitnah liwat oleh Saifool AlBaqori tidak boleh diselesaikan dengan orientasi bersumpah di Masjid.

Perlu ditegaskan bahawa, DS Anwar tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah. Manakala Saifool AlBaqori pula sah seorang melayu pembohong besar tanpa maruah sehingga dapat mengemukan saksi sebagaimana yang dikehendaki oleh hukum-hakam jenayah mengikut islam.
Yang demikian, seandainya Saifool AlBaqori gagal, maka sahlah dia seorang pembohong laknat dan wajib disebat 80 kali. Kah kah kah, sakit tu!

Bahawa sanya teori politik dubur ini tidak berbangkit sama sekali dalam kamus umat melayu silam, ia hanya timbul dalam AMENO (Angkatan Mendaliar Najis Oraganisation) yang ditimbulkan dan dipelopori oleh Si Mamak Mahathir yang kununnya berlaku di Tivolli Villa yang tarikh tuduhan pertamanya telah diranapkan oleh alibi.

Malang sekali, dengan muka babi si konspirator 6 Jahannam korek.. korek.. korek.. telah beberapa kali meminda pertuduhan mereka tanpa sedikit pun ada perasaan aib dan malu kepada masyarakat sejagat yang melihatnya dengan mata yang terbuka.

Betapa konspirasi akan mengatur logik. Jenayah fitnah jijik dan kotor Saifool AlBaqori boleh diatur oleh instrument negara atau persekongkolan oleh antara polis, mahkamah dan doktor sehingga menjadi kelihatan seolah-olah berlaku dan benar.

Oleh itu, adalah menjadi tugas suci dan kewajipan murni seluruh cendekiawan melayu, sama yang berpati atau tidak berpati untuk mencabar kesahihan tiap-tiap fakta yang bakal dikemukakan oleh ketiga-tiga instrument negara yang saya maksudkan.

“Seruan agung kepada Pimpinan, Peguam dan Doktor Pakatan Rakyat agar mengganyang para konspirator melayu yang begitu kotor dan jijik hingga lumat bagai anjing kepala busuk hendaknya..”

-am-

No comments: