PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Thursday, July 17, 2008

Tokoh-tokoh Islam di seluruh dunia sokong Datuk Seri Anwar Ibrahim

Khamis, 17 Julai 2008 •

BEBERAPA tokoh Islam di seluruh dunia menyatakan sokongan mereka secara terbuka terhadap Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim di samping melahirkan rasa bimbang mereka terhadap perkembangan terkini dan keselamatan Anwar. Dalam satu surat terbuka ditandatangani tokoh-tokoh berkenaan dari merata pelusuk dunia mengenai Anwar yang dipaparkan di dalam laman Web Islamica Magazine (www.islamicamagazine.com), mereka juga menggesa pihak berkuasa negara ini supaya menyelesaikan isu berkaitan dengan telus, pantas dan adil bagi memastikan keselamatan, dan kebebasan Anwar terpelihara.

Antara tokoh-tokoh berkenaan termasuk Dr. Yusuf Islam (Komposer, ahli dermawan dan pengerusi Islamia Schools Trust, London, UK) dan Dr. Jamal Barzinji ( Timbalan presiden , International Institute of Islamic Thought, AS)

Surat berkenaan boleh dilihat disini


*sumber dari suara keadilan.com

No comments: