PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Saturday, November 29, 2008

Perwakilan dan pemerhati Kongres KeADILan ditontonkan tayangan 'tribute Permatang Pauh'

Perwakilan dan pemerhati dalam Perasmian Kongres Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) di Stadium Malawati Shah Alam hari ini kini sedang dipertontonkan dengan tayangan khas 'Tribute Permatang Pauh'.

Tayangan khas ini antara lain memaparkan rakaman kejadian penahanan Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998 yang menjadikan kegemparan kepada seluruh negara.

Penonton juga ditayangkan kisah perjuangan Anwar dan Presiden KeADILan, Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ketika mengharungi kisah sedih 1998-1999.

Beberapa siri ucapan dan kata-kata keramat yang pernah dilaungkan Anwar dan Wan Azizah ditayangkan semula terutamanya ketika era reformasi.

Sebaik sahaja tamat tayangan, pemerhati dan penonton kini sedang mengikuti ucapan dasar Presiden KeADILan.

Dalam ucapan permulaannya, Dr Wan Azizah menyatakan rasa kesyukurannya kepada Allah SWT atas kesempatan berkongres kali ini dan mengucapkan terima kasih kepada pimpinan Pakatan Rakyat yang hadir.

-am-

No comments: