PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Friday, January 30, 2009

Boikotkah kita?? Bencikah kita??

Sejak beberapa minggu yg lepas, dunia dikejutkan buat kesekian kali yg entah ke berapa sejak tahun 1948 tentang pembantaian a.k.a brutality, uncivilised action terhadap umat Palestin oleh Israel Yahudi laknatullah..

Diberitakan, lebih ribuan nyawa telah terkorban, + yang telah tercedera sejak Israel Yahudi Laknatullah melancarkan serangan bom ke wilayah Palestine sejak 3 minggu yang lalu..

Otakku ligat berfikir...
Seluruh dunia mengecam Yahudi dan falanist.. Ganas, buas, bengis & kejam..

Apa yang kita mampu buat?:

Di Beirut - ribuan umat Islam berarak di jalanraya membakar bendera, memijak gambar bush. Hasilnya 1 maut dan berpuluh lagi cedera setelah bertempur dengan polis sendiri.

Di Indonesia - ribuan pelajar menunjuk perasaan dijalanan. Bakar bendera, pijak gambar pemimpin yahudi dan pemimpin Amerika. Dua cedera kerana dirempuh penunjuk perasaan.

Di Jerman - ribuan rakyat Palestin dan penyokong mereka berarak di jalanan. Bakar bendera, bakar gambar. Tujuh orang penunjuk perasaan cedera di belasah polis.

Di Malaysia - (Apa kurangnya) Kempen pun bermula tiga minggu lalu. Boikot Nescafe, boikot McD, boikot KFC, boikot Tesco. Boikot itu, boikot ini. Boikot semua barangan yahudi. Semalam saya pergi Tesco... saja jalan2 tengok apa yang orang Malaysia buat di sana. Tesco penuh sesak, para isteri pergi shopping. Dalam troli ada Nescafe. para bapa melayan anak-anak kat McD mahupun KFC.

Bila rakyat Malaysia nak berarak di jalanraya? Tunggu hari jumaat... Lepas solat jumaat kumpul ramai-ramai depan masjid... Mengganggu orang lalu lalang... Lepas tu berarak pergi ke Kedutaan Amerika... Menjerit... bakar bendera, pijak gambar Bush..

Bendera beli di Tesco.. Jom kita bakar ramai-ramai..

Itulah sahaja yang umat Islam mampu buat. Berarak, buat bising dijalan, baling batu, bakar bendera, pijak gambar. Lepas tu lapar.. Pergi makan kat McD & KFC..

Orang Yahudi ketawa besar. Umat Islam cuma mampu menjerit di jalanan. Bakar bendera, pijak gambar..

Umat Islam tiada semangat untuk berjuang. Semangat mereka telah dipadamkan oleh pemimpin-pemimpin Islam. Berperang bukanlah lagi jihad sebenar.

Ada yag kata:

Ekonomi adalah jihad sebenar.
Membina senjata bukan wajib bagi umat Islam.
Perusahaan makanan lebih penting.
Mengangkat sejata melawan kafirun bukan lagi wajib.
Wajib bagi kita ialah membina ekonomi.
Membina ekonomi adalah jihad yang utama.
Mari kita sama-sama membangunkan ekonomi berlandaskan riba' yang dicipta oleh yahudi.
Ekonomi adalah jihad sebenar..

Di Genting Gaza... Lebih ramai yang mati. Yang kebuluran, yang menanti maut.
Umat Islam di negara-negara lain sedang bermaharajalela dijalan-jalan raya. Bakar bendera, pijak gambar..

Teruskanlah... jihad sebenar ialah ekonomi..

Betul ke?

Lalu aku teringat satu petikan dalam buku Rahsia Solat Subuh

"Yahudi tidak akan takut pada org Islam selagi jemaah solat Subuh tidak menyamai jemaah solat Jumaat"

Itu dia... "Jawapannya"

Selagi kita tidak mendaulatkan Islam as WAY OF LIFE... Selagi itulah orang kafir tidak akan takut dengan kita.

-am-

No comments: