PERKARA 19: Setiap orang adalah berhak kepada kebebasan pendapat dan mengeluarkan fikiran; hak ini termasuklah kebebasan memegang pendapat tanpa gangguan dan menuntut, menerima dan menyebarkan maklumat dan buah fikiran melalui sebarang media dan tanpa mengira sempadan. - Universal Declaration of Human Rights (OHCHR)

Thursday, August 14, 2008

PEPSI & COCA COLA mengandunig BABI & menghina Rasulullah SAW - Proven!!!

وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ
"Dan Tidak akan meredhoi oleh orang-orang Yahudi dan Nasrani terhadap kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yg benar). Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu."
- Surah Al-Baqarah [2:120]

Salam, sebenarnya dah lama aku stop pengambilan minuman ringan dari produk Coca Cola & Pepsi nih.. bukan setakat isi kandungan dia ja yg kita tak pasti halal haramnya, malah sebab musabab aku reject produk ni adalah kerana penghinaan nyata dari syarikat coca cola ini sendiri terhadap Junjungan Besar Lagi Mulia Nabi Muhammad S.A.W dan Agama Suci kita Islam..


Sahabat2 sekalian boleh rujuk pada penulisan coca cola itu sendiri andai diterbalikan ianya menjadi satu ayat 'La Muhammad, la Makkah'.. yang memberi maksud 'Tiada Muhammad, Tiada Mekah!!' Apa yang sahabat2 faham dengan ayat ini??
 Sudah berapa lama kita telah dimaklumkan tentang wujudnya satu penipuan kandungan dalam Coca Cola atau pun Pepsi, tetapi perkara ini masih belum ada bukti yang jelas. Syarikat pengeluar Coca Cola sampai sekarang masih merahsiakan ramuan sebenarnya dengan pelbagai alasan yang dikaitan dengan perniagaan.

Setiap bahan bergas, mengandungi tidak lebih daripada 2% alkohol dan ini telah disahkan oleh pihak JAKIM dan boleh menerima silil HALAL.

Edaran maklumat terbaru yang patut di baca bersama ialah ada kandungan ekstrak BABI.



SILA KLIK UNTUK BACAAN SEPENUHNYA.

Wallahuaa'lam..
-am-

No comments: